8,879,851 wizyt
Go¶ci online: 2

Lucyna Maksymowicz

dr Lucyna Maksymowicz

 urodzona i zamieszka³a w Koszalinie

dr Lucyna Maksymowicz
¼ród³o zdjêcia: Biblioteka Uczelniana AP w S³upsku

konsultant Teatru STOP do spraw edukacji


pedagog - terapeuta; instruktor teatralny; z wykszta³cenia doktor nauk humanistycznych,

z zami³owania zwolennik edukacji poprzez sztukê, w tym szczególnie arteterapii.

Przez wiele lat prowadzi³a w Teatrze STOP cykliczne warsztaty teatralne i dramowe,

w tym tak¿e dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych

(Nagroda „Instruktora roku 1996” w XXIX Ogólnopolskim Konkursie „Bli¿ej Teatru”).

Wieloletni wyk³adowca Akademii Pomorskiej w S³upsku. Obecnie pracownik badawczo-dydaktyczny

na Wydziale Humanistycznym Politechniki Koszaliñskiej.

Teatraln± przygodê rozpoczê³a od roli t³umacza na organizowanym przez Teatr STOP Festiwalu TOTUS MUNDUS w 1986

Przez sze¶æ lat (1987-1993) gra³a w trzech podstawowych spektaklach tego¿ teatru:

      Cytat z Becketta, Par  force, Kameleon  II

Uczestniczy³a w wielu festiwalach krajowych i zagranicznych (miêdzy innymi: Jelenia Góra, Warszawa, Wroc³aw, Kraków,

Sewilla EXPO; Piacenza, Awignon; Archangielsk, Wyspy So³owieckie)

SPEKTAKLE   SEMINARIA
*
WARSZTATY  

KONFERENCJE
*
PUBLIKACJE
PRZEGL¡DY POZOSTA£E
Lucyna Maksymowicz - 'Kameleon II' S³upsk 1992
galeria zdjêæ
Lucyna Maksymowicz - Seminarium w Pa³acu Lubostroñ 2017
galeria zdjêæ
Lucyna Maksymowicz - Konferencja Naukowa S³upsk 2017
galeria zdjêæ
Lucyna Maksymowicz - Wieczór poetycki Joasi Jankowskiej Koszalin 2017
galeria zdjêæ
Lucyna Maksymowicz - obrona doktoratu w UG 2001
galeria zdjêæ

 

TV £ód¼
TV Bydgoszcz
TK Vectra S³upsk
Radio Koszalin

Lucyna Maksymowicz - 'Kameleon II' Jelenia Góra  1992
1-10.08.1992
Jelenia Góra
Lucyna Maksymowicz - premiera DEALER Teatru STOP 1998
19.05.1998
Silno
Lucyna Maksymowicz - Seminarium w S³upsku 1999
8-10.10.1999
S³upsk
logo Radio Koszalin
18.02.1995 Pr IV
Koszalin
 

Obecnie konsultuje edukacyjne programy teatralne zespo³u. Wspiera dzia³ania prowadzone na rzecz osób niepe³nosprawnych,

w tym szczególnie przewlekle chorych; wspó³autorka ksi±¿ki

Tajemniczy ¶wiat Muko. O problemach codziennego ¿ycia z mukowiscydoz± (2007)

Swoim do¶wiadczeniem teatralnym dzieli siê prowadz±c wyk³ady, seminaria, warsztaty

oraz poprzez publikacje i udzia³ w konferencjach naukowych.

Autorka ksi±¿ki Drama jako metoda wspomagania rozwoju osobowo¶ci dziecka w wieku szkolnym (2002)

oraz wspó³redaktor wydanych przez Teatr STOP tomów:

Teatr a dziecko specjalnej troski (1999);  

Teatr edukacyjny - komunikacja bez granic (2001);  

TEATR Terapia - edukacja - asertywno¶æ - twórczo¶æ - rozwój (2004)

wydania Teatru STOP dostêpne bezp³atnie (tutaj)

*
„Wspó³czesny teatr próbuje rozbiæ tradycyjne stereotypy my¶lenia o ¶wiecie i egzystencji cz³owieka. Jego twórcy staraj± siê stwarzaæ okazje,

aby cz³owiek przesta³ byæ sam. Tworz± sytuacje zmuszaj±ce nie widza, ale w³a¶nie uczestnika spektaklu do osobistej refleksji: jak ¿yæ?

Aktorzy czê¶ciej zrywaj± maski ni¿ je zak³adaj±(…) W „ teatralnym spotkaniu” - jak okre¶li³ to Grotowski - cz³owiek nie odmawia siebie

i nie narzuca siebie. Daje siê dotkn±æ, ale nie pcha siê ze swoj± obecno¶ci±. To tak jakby siê mówi³o sob±:

jeste¶, wiêc jestem i tak¿e: Rodzê siê, aby¶ siê urodzi³, aby¶ siê sta³; i wreszcie: nie bój siê, idê z tob±!

(wiêcej: Lucyna Maksymowicz: Ku teatralizacji dramy)